Vědět, Věřit, Dělat

Dnes se s vámi chci podělit o tři slova. Možná jste je ode mě už slyšeli. Je to slovo vědět, pak slovo věřit a slovo dělat.

Pokud pochopíme, jak tahle tři slova fungují a jaký vliv mají na náš život, na naše konání a na všechno, co děláme, tak si hodně věcí uvědomíme. Aspoň mně se to stalo.

Vědět

Většina z nás je jen ve slovech vědět. Víme, co máme jíst, abychom byli zdraví. Víme, co máme dělat, abychom vydělávali víc peněz. Víme, co máme dělat, abychom měli skvělý vztah. Problém je, že z nějakého důvodu tyhle věci neděláme. Myslím si, že je neděláme proto, že jim vlastně nevěříme, že jsme někde hluboko uvnitř nás zatím neuvěřili, že nám můžou sloužit, mají pro nás smysl a dávají nám nějaký užitek.

Věřit

Pokud jsem o něčem v životě přemýšlel, ale bylo to jen na úrovni vědět, ale neuvěřil jsem, nikdy se nic nestalo. Například cvičení. X let jsem chtěl začít cvičit, více se hýbat. Nic. Mohl jsem se x-krát pokusit začít, ale vždycky jsem toho nechal. Před dvěma lety se však něco stalo. Nějaká část mě uvěřila, že to asi má nějaký hlubší smysl, a najednou jsem přirozeně začal věci dělat.

Dělat

Mám pocit, že když přeskočíme fázi věřit, tak se vlastně nikdy nemůže to dělání stát. Ba co víc, nikdy se nemůže stát dodělání, protože dělání ještě není, vlastně to všechno, co potřebujeme k tomu, abychom měli výsledek, abychom měli to ovoce, na které možná čekáme. Nemůžeme být těhotní na 90 %. Chlapi teda nemůžou být těhotní vůbec, ale ženy nemůžou být těhotné na 90 %. Buď jsou těhotné, nebo nejsou. Buď něco děláme, nebo neděláme. Buď jsme něco dodělali, je tam výsledek, nebo jsme to prostě nedodělali a tečka. A je třeba to tak vzít. Nevzdat to. Ten kousíček před koncem je naprosto zásadní v čemkoli a v byznyse, v podnikání především.

Takže buďme s těmihle třemi slovy a buďme ještě s jednou podstatnou věcí, která se s nimi pojí, a to je, prožijme věci, zažijme prožitek toho dělání. Protože pokud třeba i jenom něco prodáváte, něco děláte, sdílíte s lidmi něco jenom z úrovně vím, ale nedělám, neprožil jsem si to, nezažil jsem to, tak se často děje, že vám lidé nevěří a nekupují od vás. Chybí tomu jakási esence, hloubka, něco, co vám ti lidé skutečně na hluboké úrovni věří.

Důvěra

I z mé zkušenosti funguje, že pokud něco začnete dělat, jestliže si to sami vyzkoušíte, projdete tím, pokud na úrovni fyzického těla si na něco sáhnete a jdete do toho naplno, prožijete to, tak potom najednou i ta důvěra, to dělání a dodělání přijde mnohem rychleji a kvalitněji a najednou se rozběhne nějaký koloběh.

To je i čas flow v životě, kdy používáme všechny tyhle kvality, všechny tyhle úrovně.

Takže buďme s těmito třemi slovy a využijme je pro to, abychom všichni měli více flow v životě.

David Kirš
David Kirš, autor a investor. Expert na online vzdělávání a email marketing. Vizionář, inspirátor a životní idealista. Jeho online kurzy prošlo přes 5.500 studentů a 1.700 účastníků se potkalo s Davidem živě na seminářích a akcích. Je autorem programů EmailAcademy, Prodej svůj talent a SuperHero Academy. Majitel SmartSelling a.s. a spolu-zakladatel Nadačního fondu Šťastné Česko.

JEĎTE SE MNOU NA VLNĚ

Každý týden posílám emailem aktuální zprávy z "jiného" světa. Buďte u toho. Inspirujte se a odvažte se i vy na internetu a v životě čarovat a kouzlit :)

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

  • JEĎTE SE MNOU NA VLNĚ

    Každý týden posílám emailem aktuální zprávy z "jiného" světa. Buďte u toho. Inspirujte se a nebojte se i vy na internetu a v životě čarovat a kouzlit :)

  • NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY
  • DAVID KIRŠ
    David Kirš

    David Kirš je podnikatel, kterého týdně sleduje komunita +100.000 lidí skrz emaily i Facebook. Dnes inspiruje hlavně jako autorita v oboru online vzdělávání mnoho expertů a lídrů, ale i začínající podnikatele, jak (nejen) díky internetu prodat svůj talent, podnikat ve flow a zjednodušit si život.
  • Miliónová věc