TO DO strategie

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Dnes si ukážeme velmi jednoduchou strategii, aby se věci staly, aby náš TO-DO list byl vždycky prázdný. Běžný přístup totiž je, že si na náš TO-DO list napíšeme věci a pak je děláme. Ovšem pokud je začnete dělat, ale použijete tenhle princip, kterému říkám TO-DO trojúhelník, tak se pro vás mnoho věcí nejspíš změní.

TO-DO trojúhelník má tři úrovně. My se však v běžném dni, v běžné práci zapomínáme na tenhle trojúhelník dívat právě jako na trojúhelník, který má tři části, ale díváme se jenom na jednu jeho část, a to je právě část TO-DO, což je dělání, je to výkonná část, je to ta nejširší základna trojúhelníku, je to část, kde věci skutečně děláme, kde jdeme do výkonu.

Řízení času

Jenže ta výkonná část není jediná součást celé hry k tomu, abychom TO-DO list měli prázdný. Zapomínáme totiž na dvě další velmi důležité části. Tou druhou částí je TO-MANAGE, respektive, jak věci řídit, jak věci organizovat. Často je to odpověď na otázku, jak udělat věci v té spodní základně. Jak udělat věci, které se musí stát, které se musí vykonat, které musí být hotové.

Pokud děláme věci v té spodní základně, ale vlastně nevíme, jaký je ten nejrychlejší, nejefektivnější způsob, tak tady možná ztrácíme obrovské množství energie. Možná zde dělají vaši lidé ve vaší práci, ve vašem týmu věci, které by vůbec dělat neměli, nebo je dělají způsobem, kterým by je dělat neměli. K tomu je potřeba se aspoň párkrát za den přesunout do úrovně TO-MANAGE, k tomu, abyste řídili sebe.

Vedení

Můžete si to představit jako firemní strukturu, kde je část lidí, kteří řídí, jak se věci dělají, a část lidí, kteří primárně ty věci dělají. Ale představte si to i u sebe jako váš jednoduchý den, kdy věci děláte, pak řídíte sebe, jakým způsobem věci děláte, a nesmíte zapomenout na třetí část, na špičku toho trojúhelníku, což je TO-LEAD – vedení, vést sebe, vést druhé. Tady je naše vize, tady je naše proč. Proč věci vůbec děláme? A proč je děláme tímhle způsobem? Pokud totiž zapomenete na tuhle vyšší úroveň, tak za chvíli zapomenete, proč se vůbec věci dějí, proč ve vaší firmě ty věci děláte, taky zapomenete na to, jestli je děláte efektivně, jestli byste je náhodou už neměli dělat nějakým jiným způsobem, nějakým mnohem jednodušším způsobem.

Tohle jsou tři úrovně, které vám dávají celkový obraz. Zvu vás k tomu, abyste se každý den ráno zastavili na úrovni VÉST – kam dnešní den směřuje, kam dnešní den vede, kam směřuje vaše práce, vaše kroky? Které věci na vašem TO-DO listu vedou k vaší vizi, k vašemu cíli, k vašemu proč? Jakým způsobem je budete realizovat, jakým způsobem je budete manažovat, budete je řídit, jakým způsobem je budete vykonávat? A pak je budete muset vykonat. Potom nezbude než to dělání, než vykonání toho skutečného úkolu.

Aplikujte tenhle TO-DO trojúhelník nejen na svoji práci, aplikujte ho samozřejmě pro řízení týmu, aplikujte ho ve firmě, aplikujte ho ve spolupráci. Tenhle pohled, kdy se u různých úrovní díváte na to, co potřebujete udělat, je něco, co vám obrovsky poslouží. Mně to slouží velmi dobře.

 ZivotaFirma20_18_ToDoStrategie_DavidKirs1

David Kirš
David Kirš, autor a investor. Expert na online vzdělávání a email marketing. Vizionář, inspirátor a životní idealista. Jeho online kurzy prošlo přes 5.500 studentů a 1.700 účastníků se potkalo s Davidem živě na seminářích a akcích. Je autorem programů EmailAcademy, Prodej svůj talent a SuperHero Academy. Majitel SmartSelling a.s. a spolu-zakladatel Nadačního fondu Šťastné Česko.

JEĎTE SE MNOU NA VLNĚ

Každý týden posílám emailem aktuální zprávy z "jiného" světa. Buďte u toho. Inspirujte se a odvažte se i vy na internetu a v životě čarovat a kouzlit :)

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

  • JEĎTE SE MNOU NA VLNĚ

    Každý týden posílám emailem aktuální zprávy z "jiného" světa. Buďte u toho. Inspirujte se a nebojte se i vy na internetu a v životě čarovat a kouzlit :)

  • NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY
  • DAVID KIRŠ
    David Kirš

    David Kirš je podnikatel, kterého týdně sleduje komunita +100.000 lidí skrz emaily i Facebook. Dnes inspiruje hlavně jako autorita v oboru online vzdělávání mnoho expertů a lídrů, ale i začínající podnikatele, jak (nejen) díky internetu prodat svůj talent, podnikat ve flow a zjednodušit si život.
  • Miliónová věc