Nedávno jsem dočetl knihu Simona Sinka Začněte s proč a chci se s vámi podělit o několik myšlenek z této knihy, které mi přijdou zásadní a nejdůležitější a taky s nimi velmi rezonuji, protože jsou v souladu i s mou vizí.
Přijde mi velmi podstatné, jak Simon ukazuje na naše podnikání, na náš byznys, na to, co děláme, na naše aktivity skrz jedno velmi důležité slovo a to slovo je inspirace. Ukazuje na to, že místo tlačení, přesvědčování, prodávání, snažení se je potřeba do našich byznysů vnést ducha, duši, esenci. A to je právě inspirovat.
A je jedno, co děláme, jestli prodáváme rohlíky na rohu, nebo filtry do vody, anebo know-how, konzultujeme, prodáváme online, je jedno, co to je. V každé věci, kterou stvoříme, je obsažen náš duch, naše esence, esence toho tvůrce, esence zakladatele, esence toho, kdo stvořil tu danou věc, a ta je tam otisknuta.
Pokud ten zakladatel, autor toho díla nebo zakladatel toho byznysu je vědomý se svým proč, se svou inspirací, proč věci dělá, co vyjadřuje, čemu věří ve své práci, jaké jsou jeho hodnoty, co je pro něho klíčové v jeho životě, jaké jsou jeho osobní hodnoty na cestě životem, tak tohle všechno, když je ve vědomí nás autorů, nás zakladatelů a majitelů firem, tak v tuhle chvíli se tyhle věci otiskují do našich byznysů.
A světe, div se, v tuhle chvíli ty byznysy začínají prosperovat a kvést a dlouhodoběji se jim daří lépe než byznysům, které tohle proč v té esenci, v tom základu nemají. I když já věřím, že každý byznys měl tohle své proč, tu esenci na začátku. Ale někdy se stane, že naskočíme do byznysu, máme ideu, máme nápad, jdeme k realizaci, a po dvou, po třech, po čtyřech letech zjistíme, že místo nadšení a zábavy, které byly na startu, se víc zabýváme tím provozem, tím, abychom rostli, abychom byli větší, aby se všemu dařilo lépe a lépe, a na to naše původní proč zapomínáme. A to je škoda.
A tak chci připomenout důležitost toho, abychom si vzpomněli na tu základní myšlenku, proč jsme šli do té věci, proč jsme startovali ten projekt, proč jsme se pustili do naší firmy, do našeho podnikání, co byla ta esence, co byla ta duše, co bylo to velké přání našeho byznysu.
Tohle přání je otisknuto a inspiruje zákazníky. A když si ho uvědomíte a začnete ho třeba i víc komunikovat skrz vaši komunikaci, váš messaging, skrz vaši značku, vaši firmu, vaše produkty, tak vlastně vznikne i něco, co se nedá úplně změřit, ale zdá se, že dlouhodobě tahle věc podpoří náladu vašich fanoušků, uvidíte ji v číslech vaší firmy, uvidíte, že je tady vyšší loajalita vašich klientů a zákazníků, ale také loajalita vašich lidí, vašeho týmu, vašich zaměstnanců. Protože když inspirujete, tak inspirujete primárně dovnitř, do vaší firmy, a skrz vás a vaše lidi se ta inspirace dostává ven mezi klienty a zákazníky. A takhle můžete inspirovat a měnit věřím celý svět.
Takže pro mě to bylo krásné připomenutí. Velmi věřím tomu slovu inspirovat. Myslím, že každý máme tento dar, každý máme v sobě dar, to charisma, tu inspiraci, kterou když zažehneme, tak ji můžeme šířit do světa a můžeme se dělit s dalšími lidmi.
Audio:
JEĎTE SE MNOU NA VLNĚ