Jak teče energie ve firmě - David Kirš

Jak teče energie ve firmě

Audio verze

podcasts_iconPodcast na iTunes

Pokud ve vaší firmě potřebujete rozpohybovat energii, rozproudit energii, být ve flow, aby se věci děly, abyste měli výsledky, abyste dotáhli nějaké věci, které se možná nedějí, aby vás ty věci i bavily, aby byly taky v tempu, kdy se věci dějí, kdy se dějí opakovaně, kdy to má všechno takovou správnou šťávu, tak k tomu je třeba si uvědomit, jaké součásti ve firmě jsou, a skrz ně pak spustit ten tok, spustit skrz ně vaše flow. Protože to, co se děje, je, že podnikatelé všechno hodí do jednoho hrnce. Na jeden stůl hodí všechny činnosti, které v byznyse, v podnikání, ve firmě dělají, a pak se diví, že to nějak nedává smysl, věci se nedějí, nějak to nehraje dohromady, že ten celek není harmonický.

Jestliže totiž vaše podnikání nerozdělíte do samostatných celků a na tyhle celky se nepodíváte jako na samostatné úseky nebo oblasti, kudy plyne energie, a neuvolníte bloky, které se v těch oblastech vyskytují, tak pak možná je to místo, kde máte jakoby hráz na té vaší řece a voda nemůže proudit.

Podívejme se tedy na to, kudy energie ve firmě proudí a jak uvolnit tu hráz, aby mohla proudit k tomu, aby se naplnila vaše vize a váš cíl. Tohle je kruh a v něm jsou čtyři části. A podívejte se na to jako na váš projekt, jako na váš byznys, vaši firmu, vaši značku, cokoliv, co teď řešíte, tak si představte jako něco, co má tyhle čtyři části, ve kterých potřebujete rozběhnout energii.

Tvořit

Aby se nějaké podnikání událo, aby se něco stalo, tak v té horní části musíme začít první věcí a tou první a jednoduchou věcí je něco vytvořit. Musíte mít nějaký nápad. Takže první energií, kterou potřebujete, je energie tvořit. Pokud máte nějakou ideu, nějaký nápad, tak ji potřebujete zrealizovat a potřebujete z ní vytvořit nějaký produkt, nějakou službu, něco, co nabídnete klientům, co nabídnete trhu. Pokud ve vašem byznyse nic nevytvoříte, těžko můžete něco prodat. Takže tady jsou ideje, tady jsou nápady a tady je taky vytvoření vašeho produktu.

Komunikace

Abyste ale to, co vytvoříte, co vygenergujete, vyprodukujete, dostali mezi lidi, potřebujete použít druhou část ve flow firmy, a to je komunikace. Potřebujete totiž dostat informaci o tom, co jste vytvořili, mezi lidi, potřebujete prodat vaše věci, potřebujete se spojit s lidmi. Tahle část je o lidech. Protože možná máte lidi u vás ve firmě, kteří vám pomáhají ty věci dělat, ale bezesporu jsou lidé, kterým chcete prodat ty vaše věci, a s nimi potřebujete komunikovat. Na téhle úrovni potřebujete otevřít vaši firmu a otevřít se světu.

Takže tady vytváříte váš skvělý produkt, tady se otvíráte světu a přemýšlíte nad tím, jak dostat informaci o tom, co máte, do světa, jak co nejvíce lidem říct, co jste vytvořili. Pokud ale tady skončíte a začnete tady jenom prodávat ty věci, které jste vytvořili, ale neposunete se dál, tak se tady zaseknete a je to důvod, proč pak nevyděláváte tolik peněz, jako chcete, a proč vaše firma neroste a nerozvíjí se dál.

Péče

Třetí část tady dole je péče. Co se stane, je, že vy dodáte produkt, pošlete fakturu, obdržíte peníze, ale dál nepečujete. A tím se zastaví flow. Vy totiž potřebujete hýčkat, potřebujete opečovávat, potřebujete se zeptat, jestli lidé, kterým jste tady odkomunikovali váš produkt a prodali jste jim ho, jestli jim něco nechybí, jestli něco nepotřebují, jestli mají dostatečnou podporu. Potřebujete je podporovat. Péče neboli podpora je tady v té spodní části a pokud zanedbáte podporu a péči, tak si o vás tady lidé začnou říkat, že jste jim sice něco prodali, ale že jste nedodrželi třeba slib, nebo že to nefunguje tak, jak chtěli, nebo se nedozvíte, že nejsou spokojení. Potřebujete tady hýčkat a pečovat taky proto, abyste prodali opakovaně.

Měření

Jenže zbývá ještě čtvrtá část. Po tvoření, komunikaci a péči je to měření. V téhle části si myslím havaruje největší počet firem, havaroval jsem v téhle oblasti hodně dlouho i já a naše firma, protože jsme dostatečně neměřili, dostatečně jsme nevytvořili systém, který nám řekl a změřil, jak se nám daří v těchto předchozích třech oblastech.

Vy totiž tady potřebujete nastavit systémy a procesy, které zjistí, jak efektivně tvoříte, jak efektivně komunikujete a děláte váš marketing a dostáváte vaši zprávu k lidem, jak efektivně tady prodáváte a co vede k nejvýkonnějšímu prodeji. No a taky potřebujete měřit, jak efektivně pečujete, kolik zákazníků si od vás dále koupí, kolik zákazníků přichází na vaše stránky a co tam dělají. Potřebujete znát tyhle informace a potřebujete je měřit, a ne jen měřit ty účetní věci, finanční věci, tok peněz, tok ve firmě, ale i další součásti těchto předchozích tří částí. Měření, technologie, systémy, procesy, to je ta poslední část, čtvrtá část, kterou potřebujete zaintegrovat do firmy.

Představte si je taky jako energii, kdy tady (tvořit) se věci vytvářejí, tady je kreativita, tady se tvoří nové nápady, tady (komunikace) se dostávají mezi lidi a je to hodně o komunikaci, není to tak o řádu, systému, je tady hodně rozhovor, je tady důvěra, je tady partnerství, dostáváte se mezi lidi, tady (péče) v pečování to je energie, kdy se věci často dějí opakovaně, pokud chcete pečovat, podporovat, potřebujete to dělat neustále, současně, pravidelně, důsledně, je to tempo, ve kterém musí fungovat firma. No a tady (měření) to je taková ocelová energie, která hodně řeže, je hodně striktní, je hodně logická, ale je potřeba v každé firmě, protože nám dává zase obraz toho podnikání a my tady můžeme dělat rozhodnutí k tomu, abychom se mohli vrátit a vytvořit něco nového.

A pokud tenhle koloběh ve vaší firmě je a já vás zvu k tomu, abyste se teď zastavili u každé z těchto čtyř částí a řekli si, jakou pozornost dáváte těmto čtyřem částem odděleně, jaké setkání nebo firemní mítinky máte na tvoření, jaké máte na komunikaci, jaké máte na péči, kdy řešíte měření. Oddělte tyhle energie, protože pokud řešíte všechno dohromady a máte to v jednom hrnci, pak je to velmi nepřehledný systém a možná to je důvod, proč není flow energie ve vaší firmě.

 ZivotaFirma20_20_FiremniEnergie_DavidKirs1

David Kirš
David Kirš, autor a investor. Expert na online vzdělávání a email marketing. Vizionář, inspirátor a životní idealista. Jeho online kurzy prošlo přes 5.500 studentů a 1.700 účastníků se potkalo s Davidem živě na seminářích a akcích. Je autorem programů EmailAcademy, Prodej svůj talent a SuperHero Academy. Majitel SmartSelling a.s. a spolu-zakladatel Nadačního fondu Šťastné Česko.

JEĎTE SE MNOU NA VLNĚ

Každý týden posílám emailem aktuální zprávy z \"jiného\" světa. Buďte u toho. Inspirujte se a odvažte se i vy na internetu a v životě čarovat a kouzlit :)

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • DAVID KIRŠ
    David Kirš

    David Kirš je především podnikatel, který dnes inspiruje hlavně jako autorita v oboru online prodeje a vzdělávání. Mnoho expertů a lídrů následovalo jeho příklad, jak (nejen) díky internetu obohatit druhé lidi a tak sebe, prodat svůj talent a zjednodušit si život.