Proč trávím tolik času u nalézání pravého já, vlastní jedinečnosti? Pokud se podíváte na lídry dnešní doby, úspěšné firmy, najdete jednoho společného jmenovatele. Autentičnost – tedy upřímnost, otevřenost – být opravdový. Moje podnikání se nastartovalo ve chvíli, kdy jsem pochopil a přijal, jak je autenticita důležitá.
Proč je ale autenticita v dnešní době tím spouštěčem úspěchu? Přispívají k tomu dvě věci. Za prvé rozvoj technologií – internet a pak pohyb globálního vědomí ve společnosti od egoistického JÁ směrem k ohledům – plnému MY. Vysvětlím proč.
Internet – pokud jste dříve nebyli s něčím, s někým (firmou/člověkem) spokojeni, dozvědělo se o tom tak maximálně vaše okolí, rodina a přátelé. Pokud vás dnes něco naštve, stačí postnout názor na Facebook nebo tweetnout a vmžiku se zpráva šíří tisícům lidí do světa. Je konec doby, kdy firmy mohly tajit a lhát. Dříve nebo později dnes o každém vyjde pravda najevo, a to rychle. Technologie tak nepřímo daly každému z nás obrovskou moc být slyšet.
Společnost – vzpomeňte na první polovinu filmu Pretty Woman, kde má Richard Gere masku tvrdého byznysmena, kterému jde o peníze a vlastní prospěch. Něco se v průběhu změní. A něco se mění i v dnešní společnosti. Věřím, že sami vnímáte kolem sebe tu změnu. Lidé se začínají starat o to, jaké má jejich chování vliv na okolí. Již to není jen JÁ, ale MY.
V kurzu není dnes ten, kdo je nejchytřejší, nejbohatší, nejlepší. Lidé jdou za tím, kdo je opravdový, komu můžou věřit, koho znají a ví, jaký je v životě.
Tento „movement“ je dokonce vědecky popsán a zdokumentován jako 40letý cyklus, který se ve společnosti opakuje (více v knize Generation, www.generation.com). Snad už v tomto novém cyklu, který začal někdy po roce 2000, zůstaneme.
@dk
JEĎTE SE MNOU NA VLNĚ