Pomáhej vs. Prodávej

Pomáhat vs. Prodávat

Dlouhá leta jsem sám sebe i druhé učil, že aby prodej online fungoval, je potřeba střídat pomáhání a pak prodávání. Je to pořád tak?

Vypadá to, že ne úplně. Mám pocit, že evoluce jde dál a že dál není funkční jakékoliv rozdělování a nálepkování na to, co je dobře a co špatně, co funguje a co nefunguje, co jen pomáhá a co jen prodává.

Že to, co dělá skutečné výsledky a tvoří zázraky je spojení.

Jedna skupina podnikatelů jede na vlně rozdat se kudy chodí. Dávají, pracují, slouží, dřou „pro druhé“, vzdělávají, publikují, točí videa, píšou, pomáhají a to povětšinou zdarma.

Výsledkem dost často je, že se jim ve skutečnosti nedostává. Někomu času, někomu už zdraví, energie, mnohým peníze. Dávají, až se úplně rozdali. A dobře jim v tom není.

Druhá skupina víceméně na nějaké pomáhání prdí. Myslí na sebe. Chce prodat, uspět, dojít do cíle. Mají produkt, ten plní službu a tak ho chtějí prodat a vydělat peníze. Zákazník je v této hře důležitý. Je součástí hry.

Ale k obětování a k jízdě na dluh za službu druhým zde nedochází. Tito lidé se cítí finančně bohatí a v dnešním světě úspěšní, leč občas, když jsou sami, přichází pocit jistého odcizení, možná malé nenaplnění. Malý smutek. Chybí zde možná blízkost, vřelost, soucit a pokora.

Proto navrhuji a jsem pro Pomáhat vs. Prodávat transformovat na Pomáhat a zároveň Prodávat. (a naopak)

Nejrychlejší způsob jak vydělat miliardu? Pomoci miliardě lidí.

Pomáhej a zároveň Prodávej

Odpověď vidím ve spojení. Ve spojení prodeje a pomoci. Je to alchymie, neříkám. Je to to pravé prodejní umění. Pravé umění marketingu. (nebo obyčejný zdravý rozum.)

Nemějte strachy prodat se a prodat vaše zboží. A otevřete se tomu, že za každým skvělým prodejem je ve skutečnosti duch pomoci. Jinak to zákazník stejně vycítí a řekne NE.

Pomáhejte s prodejem v harmonii. Vnímejte, že je to jedno. Nerozčilujte se, když vám někdo prodává a podpořte a oceňte toho, kdo vám pomáhá.

…a dojdeme všichni většího klidu.

Každý chvíli prodáváme a chvíli nakupujeme, protože tak jsme si to na světě zařídili. Než to vymyslíme jinak, přeji nám všem ať si plně užíváme nakupování a radost z něj a stejně tak prodávání a přínos z něj.

Ať žijeme ve spojení.

– David

 

David Kirš
David Kirš, autor a investor. Expert na online vzdělávání a email marketing. Vizionář, inspirátor a životní idealista. Jeho online kurzy prošlo přes 5.500 studentů a 1.700 účastníků se potkalo s Davidem živě na seminářích a akcích. Je autorem programů EmailAcademy, Prodej svůj talent a SuperHero Academy. Majitel SmartSelling a.s. a spolu-zakladatel Nadačního fondu Šťastné Česko.

JEĎTE SE MNOU NA VLNĚ

Každý týden posílám emailem aktuální zprávy z \"jiného\" světa. Buďte u toho. Inspirujte se a odvažte se i vy na internetu a v životě čarovat a kouzlit :)

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • DAVID KIRŠ
    David Kirš

    David Kirš je především podnikatel, který dnes inspiruje hlavně jako autorita v oboru online prodeje a vzdělávání. Mnoho expertů a lídrů následovalo jeho příklad, jak (nejen) díky internetu obohatit druhé lidi a tak sebe, prodat svůj talent a zjednodušit si život.