Podnikejte jinak. Jako Firma 2.0

Firma 2.0 je jako podniknout cestu. Zábavnou a vzrušující. Podnikání by mělo člověka bavit. Ať má bufet na rožku nebo desítky poboček a stovky zaměstnanců. A mělo by mít smysl. Ctít rovnováhu. Co myslíte?

Je OK mít na účtu miliony, ale v srdci cítit, že něco chybí? A je OK, když má člověk zapálení a vášeň a dělá věci vlastně zadarmo, ale pak nemá z čeho zaplatit faktury? V obou přístupech je jistá nerovnováha. Tak proč nepracovat s láskou a ještě být bohatý? To mi dává smysl.

A tento přístup představuje Firma 2.0. Když vím, jakou mám hodnotu, pak můžu použít technologie k tomu, aby tato hodnota sloužila druhým a byla vyměněna za peníze. Někdo dává spíše „hovnotu“ než hodnotu a pak se diví, že peníze netečou. A někdo má hodnotu, ale myslí si, že má „hovnotu“ a pak to také nefunguje. Je důležité znát svou cenu.

Podnikatel ve Firmě 1.0 se za zákazníky honí. Firma 2.0 zákazníky přitahuje. Někdo se dře a někoho to baví. Jak se to dělá, že jdou věci samy?  Že jdou věci samy, je naivní představa chudých firem. Vidí úspěch a přijde hned nálepka: ten má štěstí. Ne. Má správný přístup, správnou strategii a dělá správné akce. A to je rozdíl. Mít Firmu 2.0 znamená přemýšlet jinak, plánovat jinak a dělat věci jinak.

Být jiný znamená jít vlastně proti proudu. Vystoupit z řady. Ne proto, abyste křičeli: „Jsme jiní!“. Proto, abyste dělali věci svým způsobem. Abyste získali prostor. Abyste nebyli omezení. Rozleťte se. Pokud máte nápad, jděte do akce. Nečekejte, co na to druzí. Je to váš nápad. Sdílejte ho. Najděte si lidi, kterým se bude líbit. Řekněte světu, co chcete, co se vám líbí, co děláte a co si myslíte. Jak věci vidíte právě vy? To k vám přitáhne úžasné lidi. A vy nebudete sami.

Člověk není vlk samotář. Od pradávna jsme se sdružovali do rodin, tlup a kmenů. Pak společenství, vesnic, měst, států, organizací, firem. Pokud si stále myslíte, že sami dokážete zázraky, bude to celkem dřina. Já se dříve celkem dřel. Až pak mi došlo, že většinu věcí, které dělám, může lépe, rychleji a s větší radostí dělat někdo jiný. A to byl pro mě AHA moment. Začal jsem spolu-pracovat. Vědomě. A to přitahuje úžasné a skvělé lidi. Kolegy, kamarády. Tým Firmy 2.0 je vlastně velká rodina lidí, kteří jdou stejným směrem. A baví je to. Pracují pro užitek svůj, firmy a nějaký vyšší záměr, vizi.

Pokud vám chybí vize, poslání, jste nejspíš hodně zaměstnáni. Být zaměstnán a být poslán je rozdíl. Pokud nejste vizionář, najděte si někoho, kdo nějakou vizi má. A pokud vizionář jste a držíte prapor, najděte si někoho, kdo s vámi půjde. Mít vizi je důležité. Ale být tady a teď snad ještě víc. Vše se děje teď. Pokud to neuděláte teď, tak kdy jindy? Pokud ji nepolíbíte teď, tak kdy? Na co čekáte?

Technologie a internet nám slouží. Pokud ne, není to problém technologií, ale toho, co s nimi děláte. Internet je největší objev pro podnikatele od používání telefonu nebo auta. Můžete to pochopit a těžit z toho, nebo můžete dál posílat dopisy poštou. Mít doménu a hosting je jako mít pozemek. Je to vaše místo, kde podnikáte. Když nemáte pozemek a na něm dům, těžko k vám někdo přijde na návštěvu. A když nemá dům základy ani pokoje, není si kam sednout a neteče tam voda, návštěva dlouho nepobude. Web je váš dům. Jak máte postaven web, tak pevné je vaše podnikání. Jak moc máte funkční dům, tak moc se bude u vás návštěvě líbit. Jak moc funkční máte web, tak moc se u vás bude návštěvníkům líbit.

E-mail je adresa vašeho zákazníka. Funguje to totiž i naopak. I zákazník má svůj dům. Můžete tápat ve tmě, nebo znát cestu. Můžete tušit, kde váš zákazník bydlí, nebo můžete mít přesnou adresu. Je to na vás. Těžko můžete přijít na návštěvu k někomu, když nevíte, kde bydlí. Mít adresu je krok číslo jedna. Ale jen adresa nestačí.

K čemu je adresa, když vám neotevřou dveře. Chápete? Často bušíme na dveře zákazníků, a nikdo neotevírá. Otevřeli byste cizím lidem bouchajícím na vaše dveře? Já ne. A to je krok číslo dva. Vzájemně se poznat. Vytvořit vztah. Vybudovat důvěru. Jít do hloubky. Svého dobrého přítele pozvete domů, dokonce rádi, ne? Necháte ho třeba i přespat…

Je na vás, jak povedete vaše podnikání. Jak postavíte vaši firmu. Zda stylem 1.0. Nebo se rozhodnete dělat věci jinak, žít jinak, podnikat jinak. Tak, aby to dávalo smysl. Aby vás to bavilo a vydělávalo vám to peníze. Máte volbu. Třeba vám ji tento článek, psaný po cestě autobusem zasněženou Vysočinou, připomněl.

Vyvořte si svou Firmu 2.0 a zjednodušte si život díky internetu.

David

David Kirš
David Kirš, autor a investor. Expert na online vzdělávání a email marketing. Vizionář, inspirátor a životní idealista. Jeho online kurzy prošlo přes 5.500 studentů a 1.700 účastníků se potkalo s Davidem živě na seminářích a akcích. Je autorem programů EmailAcademy, Prodej svůj talent a SuperHero Academy. Majitel SmartSelling a.s. a spolu-zakladatel Nadačního fondu Šťastné Česko.

JEĎTE SE MNOU NA VLNĚ

Každý týden posílám emailem aktuální zprávy z \"jiného\" světa. Buďte u toho. Inspirujte se a odvažte se i vy na internetu a v životě čarovat a kouzlit :)

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • DAVID KIRŠ
    David Kirš

    David Kirš je především podnikatel, který dnes inspiruje hlavně jako autorita v oboru online prodeje a vzdělávání. Mnoho expertů a lídrů následovalo jeho příklad, jak (nejen) díky internetu obohatit druhé lidi a tak sebe, prodat svůj talent a zjednodušit si život.