UKÁZKY Z KNIHY MILIONOVÝ EMAIL

...

Když věci fungují

Chvíle, kdy věci zapadnou do sebe, je nádherná. Člověk se brodí černým močálem a na konci se ukáže odměna. Stalo se to a odměna je sladká. Došlo mi, že vše, o čem jsem snil a v co jsem nevěřil, se stalo. Čemu jsem nevěřil se stalo. Pochyby, které jsem ty roky měl, se rozplynuly.

Tehdy jsem naplno rozjel vše, co jsem se do té doby naučil. Začal jsem věci opravdu dělat.

A ve chvíli, kdy jsem udělal ten pomyslný krok do prázdna, kdy jsem se rozhodl změnit myšlenku v čin, se dějí věci. Vše, co jsem o email marketingu věděl, se zjednodušilo do několika zásad a ty jsem všude aplikoval.

Pak začali volat první klienti. Začali se registrovat přes formuláře. Začal jsem posílat své první pořádné newslettery, dělat semináře. Pomalu. A pak to bylo více klientů a více registrací a známé firmy a nadnárodní firmy. Pak vám dojde, že už to nejde zastavit, že jste to dokázali a že všechno to úsilí k něčemu bylo.

Najednou je vám jasné, jak má email vypadat, co do něj dát a co ne. Jak má vypadat šablona a co které výsledky znamenají. Proč jedna kampaň funguje a druhá ne. Že některé věci jsou podstatné a jiné vůbec.

Věci začaly opravdu fungovat. Často je třeba jednoduše začít. Příliš nepřemýšlet, neváhat. Nemůžete vědět vše na začátku. Příliš o věcech nespekulovat. Nemusíte vědět, jak funguje vše ve vašem autě, a přesto jezdíte. Nemusíte vědět, proč funguje vše v email marketingu, ale inspirujte se a používejte toho pro sebe co nejvíce. A věci vám
začnou fungovat.

strana 19

...

Proč dělat email marketing?

Když se podíváme, co na internetu v současné chvíli děláme, na prvním místě je pořád čtení emailů. A tak máme jeden cíl, aby příjemce přečetl naši zprávu a aby na ni zareagoval.

Proč je email marketing v současné době tak atraktivní?

Je dostupný, všichni ho znají, používají, umí ovládat. Když chcete poslat email, nemusíte volat grafika, platit programátora, zamluvit tiskárnu, objednat plochy a čekat a čekat a platit a platit. Marketingová činnost by měla být jednoduchá.

Je levný. Neexistuje žádný jiný přímý komunikační kanál, který by byl levnější než email. TV, rozhlas, billboard, dopis, telefon, fax, sms, za vše nyní zaplatíte více než za doručený email.

Je měřitelný, jako většina věcí na internetu.

Je okamžitý. To znamená, že když chcete poslat informaci teď, bude doručena téměř okamžitě.

Je zábavný, hlavně když sledujete statistiky a sledujete, kdo kliká nebo nekliká na vaše emaily.

Je cílený. Pokud pracujete se segmenty a máte filtrovanou databázi, tak můžete velmi přesně posílat zprávy na konkrétní příjemce.

Je automatický. Nastavíte věci jednou a pak už vše pracuje samo. Systém funguje klidně měsíce i celé roky a velmi dobře doplňuje ostatní marketingové aktivity.

Je interaktivní. To nejdůležitější nakonec. Nic se nevyrovná možnosti okamžité reakce a vyvolání akce. To je sen každého marketinkového pracovníka. Zaujmout a vyvolat okamžitou reakci.

strana 27

...

1. Stanovte svou strategii

Marketingové techniky a nástroje málokdy fungují odděleně. Hlavní síla a přínos je v souhře činností a ve vzájemné provázanosti. Jedna činnost pak navazuje na druhou, podporuje ji a doplňuje. Stejně to platí o email marketingu.

Potřebujete pochopit a postavit jasnou strategii. Pochopit správný přístup, filosofii a základy, na kterých můžete stavět. Je třeba postavit pevné základy, na kterých vystavíte nepřekonatelnou email marketingovou strategii.

Jak základy strategie postavíme?

1. Pochopením rozdílu mezi starým a novým prodejním
cyklem.
2. Oddělením prodávání a pomáhání.
3. Přijmutím faktu, že spam bude vždy jen spam.

Rozdíl mezi bohatou a chudou firmou

Rozhlédněte se kolem. Jak firmy shánějí zákazníky? Střílejí brokovnicí kolem sebe a občas se strefí: používají inzerci a reklamu v tisku, na dálnicích, v rádiu nebo v televizi. Pak se někdy střílí jedním směrem, ale intenzivně: telemarketing, direct mailing, spam.

Položme si jednoduchou otázku. Jaký je tradiční firemní obchodní
cyklus?

1. Vzbudit zájem.
2. Prodávat, prodávat, prodávat.
3. Získat nového zákazníka.
4. Snaha pomoci.
5. A jede se znovu…

Jak tento cyklus funguje v praxi je vidět na ukázce ze života
obchodníků.

Firma kupuje databáze kontaktů. Obchodník na každý týden dostane svou porci kontaktů. Pustí se do práce. Týdně osloví 100 nových kontaktů. 10 z nich mu řekne ano. A další týden znovu. Další stovka a dalších 10 zákazníků. Super, řeklo by se. Jenže je to jen 10 nových zákazníků za týden. (Navíc se asi usmíváte, protože který obchodník má dnes konverzi 10 %?). Co zbylých 90 kontaktů? Hodil je do koše. Vyhodil svoji práci.

Tento starý systém, který stále využívá 9 z 10 firem, má tři obrovské mezery.

strana 34

...

To nejdůležitější

Prošli jsme společně 8 kroků, které jsou nezbytné k vašemu úspěšnému podnikaní s pomocí email marketingu. Pojďme si zopakovat, co jste se naučili.

Díky email marketingu můžeme:

  • Mít vyšší prodeje.
  • Získat kvalitní databázi emailů.
  • Budovat vyšší povědomí o značce.
  • Mít větší důvěru u klientů.
  • Zvýšit návštěvnost stránek.
  • Ušetřit čas a manuální práci.
  • Zefektivnit online aktivity jako PPC, SEO, SEM.
  • Mít připraveného zákazníka, který nám důvěřuje a je ochoten kupovat.
  • Získat spokojeného a vracejícího se klienta, který nás doporučí dále.

K efektivnímu email marketingu vede těchto 8 kroků:

1. Postavení strategie

Abyste se mohli posunout dopředu, je třeba postavit základy
z těchto kamenů:

1. Pochopení rozdílu mezi starým a novým prodejním systémem

a) Aktivně vytvářejte a budujte vlastní databázi kontaktů tím, že si o ně říkáte těm, kteří k vám chodí (na webu, na prodejnu, na schůzky).

b) Nezahazujte kontakty, které jste jednou získali, zařaďte je do dotahovacího marketingového systému.

c) Zákazníci, kteří vám řekli ne, čekají, až budu moci říct ano. Nezapomeňte na to a komunikujte dále.

Nezapomeňte:

„67 % zákazníků, kteří vám dnes řekli ne, jsou ochotni nakoupit
do roka.“
Gartner Research

„80 % kontaktů, které jste považovali za ztracené, by koupilo
během dalších 2 let.“
Sirius Decisions

„81 % prodejů se uzavírá až po 5. kontaktu!“
Sales and Marketing Executives Club

strana 92

Kupte si knihu ještě dnes a začněte komunikovat se svými zákazníky.

Cena knihy je 249 Kč + poštovné 57 Kč v ČR
(5,9 € do zahraničí).