Taktika nebo strategie?


Někdy mám pocit, že jako lidská společnost jsme tak trošku blázniví, posedlí tím, že nás v životě zajímá slovo taktika. A vysvětlím, co tím slovem myslím.

Taktika

Taktikou myslím různé postupy, nástroje, techniky, vlastně kroky, které nás vedou k vyřešení nějaké věci, ať už je to v oblasti podnikání, prodeje, ať už je to v oblasti nějakých osobních vztahů, nějakých koníčků. Tam všude kdykoli má někdo nějaký tip, jak něco rychle udělat, jak si udělat nějakou zkratku, jak něco zvládnout rychleji, za kratší dobu, jednodušeji, s menším úsilím, tak to všechno nás obrovsky přitahuje. Je to jako magnet. A skrz každou tuhle taktiku, ten tip vnímáme pocit, že si můžeme nějak rychle zjednodušit život.

Často ale zapomínáme, že tahle taktická úroveň je jenom jedna část, jeden level většího obrazu. Zapomínáme na to, že nad taktikou, jako třeba ve vojenství, je vyšší úroveň, je strategie, je vyšší pohled nad situací.

Tři úrovně

A když si uvědomíme, že možná můžeme mít dvacet třicet taktických kroků, a jestliže na téhle vyšší strategické úrovni je chyba, tak ty taktické kroky jsou nám vlastně k ničemu. Možná to vidíme na různých oblastech života, když si vezmeme jenom tři úrovně, duch, mysl a tělo, pokud jenom v rámci těla se o něco snažíme, ale naše mysl má nějaké přesvědčení, které ty naše kroky v hmotě nepodporuje, tak se nám vlastně neustále nedaří a my nevíme proč.

Ale pokud naše mysl pracuje optimálně, ale my nemáme spojení s něčím vyšším, s naším duchem, to je to, co stejně naše mysl i tělo obsahuje, tak možná se nám taky nedaří a necítíme naplnění a netušíme proč. Ale je to proto, že jsme se nepodívali o level výš.

Strategie

Stejně tak se můžeme podívat třeba na byznys, na podnikání. My často jdeme do práce a dennodenně tam děláme kroky, dokola a dokola jdeme do nějaké akce. Ale podívali jsme se na to, k čemu ty akční kroky vedou? Jaká strategie je nad tím? Jaké strategie, obchodní model, obchodní systém našeho byznysu? A často máme dokonce obchodní model a obchodní systém, ale chybí nám něco nad tím, a to je vize, hlavní záměr, naše mise, kam s celým tím obchodním systémem a s našimi kroky a akčními úkoly kráčíme.

Pokud na tohle zapomeneme a nedáme tyhle věci do souladu, tedy nemáme vizi, k ní strategii a k ní akci, tak možná někde ztrácíme energii, ztrácíme čas, můžeme ztrácet peníze anebo v životě ztrácíme flow, které někde vevnitř cítíme.

A tak nezapomeňme, že tyhle úrovně nám můžou pomoci si uvědomit, jak to flow v životě i v byznyse funguje, a možná objevíme nějaké bariéry, které je třeba odstranit.

David Kirš
David Kirš, autor a investor. Expert na online vzdělávání a email marketing. Vizionář, inspirátor a životní idealista. Jeho online kurzy prošlo přes 5.500 studentů a 1.700 účastníků se potkalo s Davidem živě na seminářích a akcích. Je autorem programů EmailAcademy, Prodej svůj talent a SuperHero Academy. Majitel SmartSelling a.s. a spolu-zakladatel Nadačního fondu Šťastné Česko.

JEĎTE SE MNOU NA VLNĚ

Každý týden posílám emailem aktuální zprávy z "jiného" světa. Buďte u toho. Inspirujte se a odvažte se i vy na internetu a v životě čarovat a kouzlit :)

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

  • JEĎTE SE MNOU NA VLNĚ

    Každý týden posílám emailem aktuální zprávy z "jiného" světa. Buďte u toho. Inspirujte se a nebojte se i vy na internetu a v životě čarovat a kouzlit :)

  • NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY
  • DAVID KIRŠ
    David Kirš

    David Kirš je podnikatel, kterého týdně sleduje komunita +100.000 lidí skrz emaily i Facebook. Dnes inspiruje hlavně jako autorita v oboru online vzdělávání mnoho expertů a lídrů, ale i začínající podnikatele, jak (nejen) díky internetu prodat svůj talent, podnikat ve flow a zjednodušit si život.
  • Miliónová věc