Esence (duše) marketingu

Položili jste si někdy otázku, co je esencí vašeho marketingu? Co je esencí vaší komunikace, značky, vašeho prodeje, podnikání, vaší firmy?

Problém je, že pokud neznáme esenci, to znamená, neznáme nějakou podstatu, vůni, chcete-li, něco, co obklopuje nebo čím je i to naše konání, náš marketing, naše obchodní komunikace, tak jsou nám vlastně všechny ty techniky, nástroje, internet, online kanály, prodejní kanály, všechno to, co se na internetu učíme, tak trošku k ničemu.

Podstata obchodní komunikace

Proč? Protože pokud si nejsme vědomi esence, nemáme pojmenovanou esenci toho, co děláme, kdo jsme, co jsou naše hodnoty, tak potom vlastně do světa šíříme tak trošku velké nic. Protože co jsou všechny ty marketingové nástroje a postupy? Jsou to jenom způsoby, jak pákovat, akcelerovat něco, co je v nás nebo v nějakém produktu nebo v nějaké firmě, podnikání. A pokud to, co je v nás, ta esence není pojmenovaná, není zvědomělá, tak i naše komunikace bude velmi plochá, průměrná a vlastně nezajímavá pro naše posluchače, zákazníky, pro naši komunitu.

A tak dejte si někdy práci nebo možná spíš čas, není to ani tak o práci jako spíš o uvolnění, o nějaké relaxaci a položení si otázky: Hm, co je vlastně moje esence? Co jsou moje hodnoty? Na jakých hodnotách jsem postavil svůj život, svůj byznys, své podnikání?

Znám hodnoty svého podnikání?

Nedávno jsem si tuhle otázku položil a přišla mi tři slova. Tím prvním slovem je slovo odvaha, druhým je slovo síla a třetím je jasnost nebo taky jednoduchost. A uvědomil jsem si, že mnoho toho, co jsem v posledních letech dělal, bylo postaveno kolem těchto tří slov.

Nebál jsem se jít do věcí, které vypadaly trošku šíleně nebo o kterých mi lidé říkali, že je nemám dělat, nebo taky do věcí, o které se tady nikdo nikdy nepokusil.

Vidět věci jinak

Za druhé, to, co mi bylo dáno nějakým darem, talentem, je, že vidím sílu v lidech, jejich schopnosti, to, co můžou vzít, ten jejich talent, a přinést světu, a baví mě akcelerovat tyhle talenty a sílu v lidech.

A za třetí mě baví koukat na věci a hledat způsob, jak je zjednodušit, jak je vlastně udělat tak, aby nebyly komplikované. Ale tahle třetí část se mně osobně někdy v životě vůbec nedaří. Takže byť je to moje hodnota, tak se o ni vlastně opakovaně a opakovaně pokouším, jako bych se i skrz tuhle hodnotu ty věci učil.

Takže co jsou ty vaše hodnoty? Co je vaše esence? Co je ten vnitřek toho všeho, co děláte a co komunikujete do světa?

David Kirš
David Kirš, autor a investor. Expert na online vzdělávání a email marketing. Vizionář, inspirátor a životní idealista. Jeho online kurzy prošlo přes 5.500 studentů a 1.700 účastníků se potkalo s Davidem živě na seminářích a akcích. Je autorem programů EmailAcademy, Prodej svůj talent a SuperHero Academy. Majitel SmartSelling a.s. a spolu-zakladatel Nadačního fondu Šťastné Česko.

JEĎTE SE MNOU NA VLNĚ

Každý týden posílám emailem aktuální zprávy z "jiného" světa. Buďte u toho. Inspirujte se a odvažte se i vy na internetu a v životě čarovat a kouzlit :)

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

  • JEĎTE SE MNOU NA VLNĚ

    Každý týden posílám emailem aktuální zprávy z "jiného" světa. Buďte u toho. Inspirujte se a nebojte se i vy na internetu a v životě čarovat a kouzlit :)

  • NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY
  • DAVID KIRŠ
    David Kirš

    David Kirš je podnikatel, kterého týdně sleduje komunita +100.000 lidí skrz emaily i Facebook. Dnes inspiruje hlavně jako autorita v oboru online vzdělávání mnoho expertů a lídrů, ale i začínající podnikatele, jak (nejen) díky internetu prodat svůj talent, podnikat ve flow a zjednodušit si život.
  • Miliónová věc